donderdag 1 juli 2010

Het gespuis dat hier huist

De vis
Om te beginnen maar het gevaarte waar ik het minst van weet, het lijkt op een sluierstaartgoudvis. Geen idee hoe die heet geen idee wat er leuk of niet is aan hem. Maar tsja, het is dan ook een sluierstaartgoudvis.

Al moet ik zeggen dat hij erg geinteresseerd leek in de oranje gloed op de kom voor de camera een foto maakte. Treurig maar waar wordt het niet heel veel interessanter





Maggie
Dit is Maggie, een negen jaar oude Beagel die tot het andere hondse gespuis kwam veel meer weg had van een kat dan van een hond. Nu hangt ze vooral de Beagel uit, wat vooral betekent dat ze ontzettend koppig is en op volstrekt willekeurige momenten stil blijft staan voor een minuut of vijf. Ze was van origine een proefdier waarbij haar eitjes zijn weggenomen voor (waarschijnlijk) zeer belangrijk onderzoek. Momenteel kampt ze met wat gezondheidsklachten als verstoppingen enzo, dus de vraag of ze een jaar of vijftien wordt is niet zeker.


Samson
Samson, een kruising tussen een new-foundlander en een golden retriever. Twee rassen die uitzonderlijk goede zwemmers voortbrengen en dit mormel houdt niet van water. Verder een schat van een beest dat geen greintje kwaad in zich heeft en zijn hele leven spendeert in een onderdanige positie bedelend om aandacht. Voor het eerst dat een hond mij enigszins kan boeien.





De katten

Fergus
Dit is de jager van het stel, zijn handtekeing op zinloze moorden is de slachtoffers op de vloer in de woonkamer of voor/achtertuin achter te laten in redelijke staat, maar zonder hoofd. In de tijd dat ik hier ben betekend dat een viertal roodborstjes (die in Canada zo groot als merels zijn) een handvol muizen en vlak voor ik kwam een stel babykonijntjes.
Als hij thuis is overigens een schat van een kat die zeer duidelijk maakt dat hij aandacht wil.



Nipper
Nipper was de kat van Cindy's vader (die vijf jaar geleden overleden is, en is zodoende geadopteerd als de vierde kat van het gezin.
Deze kat leeft in de kelder (momenteel verstopt onder een slaapbank) en doet weinig anders dan eten en slapen. Volgende keer wanneer ze weer eens aan de wandel gaat zal ik wat fatsoenlijke foto's maken om duidelijk te maken hoe enorm zij is. Ik heb haar nog niet op de weegschaal gezet, maar 12 kilo zal ze makkelijk halen.



Princess Wiggle of Wellington
Hoe schattig dit ook mag klinken, dit is de madam in huis. Die zich slechts door een paar mensen op zeldzame tijdstippen kortstondig laat aaien.
In mijn geval betekend dat ik opzij moet omdat ze naar me blaas, krabt en bijt als ik binnen twee meter van haar kom.
Momenteel is het me gelukt haar een paar keer te aaien zonder dat ze kwaad werd.


Oliver
Oliver is een ontzettende vrijdoos die ontzettend kwijlt als je hem aait. Daarnaast is het een vast jachtvriendje van Fergus op hun nachtelijke strooptochten.
's Zomers zijn eigenlijk alle katten buiten, omdat ze hier voor kiezen, maar 's Winters kroop Oliver regelmatig tegen mij aan in het midden van de nacht en verkoos de lepeltjelepeltje-positie om bij in slaap te vallen. Wat er ontzettend schattig uitziet.
Als Kevin of ik de honden uitlaat volgen Wiggle, Oliver en Fergus de honden, waardoor het net lijkt alsof je met vijf dieren op stap bent, iets wat ik ontzettend schattig vind.
Anyway, veel tekst en foto's voor nu. Tijd voor bed, meer foto's volgen.
een klein tipje van de sluier, ik ben vandaag wezen kajakken in een erg mooi gebied waarbij ik een 'Snapping turtle' kon aaien zo dicht bij was ik. Hopelijk heb ik morgen wat tijd om hiervan het verhaal te schrijven en de foto's te uploaden (wat echt een grafkarwei is met dit programma).

1 opmerking:

  1. Je bent er een vergeten:

    Bas de Dutch, een zeer zeldzaam soort ras, wat tegenwoordig vooral emigreerd om te paren met Canadese soorten.

    BeantwoordenVerwijderen