donderdag 24 juni 2010

Welkom!



Ten eerste wil ik jullie bedanken voor het nemen van de moeite om hier eens langs te waaien. HIer zal ik zo afentoe eens wat berichten plaatsen over mijn avonturen hier in Canada. Dit zullen geen adembenemende avonturen worden aangezien mijn leven momenteel een enorm huisje-boompje-beestje-gehalte heeft. Doch voor hen die ook dat willen lezen zal dit een plezier worden om te lezen (althans, dat hoop ik).

Verder heeft het even geduurd voor ik ben begonnen met schrijven omdat ik a. even moest wennen aan het hier zijn en mijn draai te vinden en b. ik een tijd lang dacht dat mensen het niet zo interessant zouden vinden hoe ik mijn nieuwgewonnen titel "Stiefvader" beoefen. Maar aangezien er steeds meer vragen kwamen over hoe het was en wat ik zoal doe hierzo ben ik een paar minuten geleden maar begonnen met schrijven.

Laat ik dan maar eens beginnen met schetsen hoe een doordeweekse dag eruit ziet.
De wekker gaat hier om zes uur 's morgens, dit is de tijd dat Cindy opstaat en zich klaar maakt om naar school te gaan. Op dat moment sta ik ook maar op en maak wat koffie voor mezelf en zwaai Cindy uit naar dr werk. Vanaf een uur of zeven/half acht komen de kids naar beneden die zich ook klaar moeten maken voor school. Afhankelijk van hun hoeveelheid slaap is dit een matige tot zeer zeurderige aangelegenheid. Na ontbijt, wat hier meestal bestaat uit pannekoeken/bacon en ei/ontbijtgranen of brownies gaan ze naar school waar hun vader ze naar toe brengt. De school van de kineren is een klein kwartiertje lopen van huis (wat voor Canadese begrippen peanuts is).
De weekenden zien er wat minder dramatisch vroeg uit, al moet ik zeggen dat ik er erg snel aan begin te wennen.

Afgelopen weekend zijn we wezen zwemmen in een oude mijngroeve, die adembenemend mooi was.


Deze oude mijngroeve is genaamd Elora's Gorge of Elora's Quarry.
Tijdens het zwemmen kwamen we een schildpad tegen. Die pak hem beet een 30 cm lang schild had.
Volgens de Rangers die toezicht houden op mensen die van de klif springen is dat ook de enige die er is in de Quarry.
Iedere zomer heeft Cindy een uitwisselingsstudent uit Spanje over welke komende dinsdag aan zal komen, dus ben zeer benieuwd hoe dat zal gaan.
voor de volgende berichten zal k eens wat foto's maken van de vier mormels twee kwijlebakken en de drie onderkruipsels. Tevens wat fijne sfeerfoto's van de omgeving.
Over kwijlebakken gesproken, ik heb nooit echt iets met honden gehad. Ze stinken, kwijlen en hebben geen karakter.
Schokkend maar waar, loopt er hier een kruising tussen een Newfoundlander en een golden retriever. Deze heeft een huidaandoening (oftewel stinkt), kwijlt echt als een malle, maar ik mag hem. Dom als een koe maar het is echt een schat van een beest, zonder ook maar een grijntje kwaad in zich kwispelt en kwijlt hij zichzelf door het leven. Wat eigenlijk best grappig is.
Over kwijlende dingen gesproken, een van de katten hier in huis (Oliver) kwijlt wanneer men hem aait. Dan heb ik het niet over het incontinente afentoe verlies van een druppeltje vocht, dan praat ik over een baard van kwijl dat zich langzaam ontwikkelt op zijn bef. Echt hilarisch!
Anyway, voor nu even genoeg getettert alhier, leuk dat je de moeite hebt genomen dit te lezen en tot snel!

5 opmerkingen:

  1. Ik ben de eerste!!!! Leuk, ik blijf je volgen.

    Groet Stef.

    Ps. het ga je goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Bas,

    Ik vind het echt heel leuk dat je een blog hebt.
    Ik vind het wel interessant om je te volgen en dat ik zo ook mee kan genieten van je ervaringen.
    Ook over hoe je het vindt als (stief)vader.
    Ik zie het al voor me hoe je het zo verteld.
    Volgens mij ben je best een lieve (stief)vader.
    En ook een lieve vriend, gezellig 's morgens mee opstaan.
    Echt goed van je, zo zit je meteen in een vaste structuur.
    Hoe ervaart Cindy het nu dat je echt daar woont?
    Toch fijn dat jullie nu samen echt een gezin zijn.
    En wat heb je op een mooie plek gezwommen.
    Echt een mooie foto, heb je die zelf genomen?
    Ik zou daar ook wel willen zwemmen, heerlijk.
    Nou Bas we houden contact en ook de groetjes aan je gezinnetje.

    XXX Marijke en de rest van de family

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nice, ik volg je! Ook via twitter.. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hee, leuk man dat je wat schrijft steeds. Je staat in mn favobalk :) veel plezier en eet niet teveel brownies bij je ontbijt ;)

    gr. Daan

    BeantwoordenVerwijderen